Digiopasta ideoineen sisäänajetaan nykyisiin koulutusohjelmiin tarkoituksena käynnistää yhteisöllinen aktiivinen keskustelu ja yhteistoiminnallinen suunnittelu. Virtuaalisia opintojaksoja tai opintojaksojen osia on mukavasti toteutettu Metropolian terveysalalla jo vuosien ajan oppimisessa ja opetuksessa.
Opettajien kokemukset pedagogisten menetelmien ja digitaalisten laitteiden ja opetuksellisten ratkaisujen käytöstä ovat ensiarvoisen tärkeitä siirryttäessä osaamisyhteisöihin, joissa opetusta yhteisin uusin voimavaroin ja taidoin voidaan suunnitella ja kehittää.
Haasteemme ovat monimuotoisia: Olisiko pohdittava miten kirjallisista tehtävistä päästään blogien tai videoiden ja tarinoiden tuottamiseen oppimisesta. Opittavan asiakokonaisuuden prosessointi, videoiden ja tarinoiden tekeminen tukee ja rikastaa oppimista.
Miten voisimme suunnitella sulautuvan tentin? Miten sulautuva tentti valmentaa opiskelijoita työelämään?Voisimmeko käyttää opintojaksojen arvionnissa enemmän vertais-tai pienryhmäarviointeja?
Marja-Riitta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti